Popularność oferty All Inclusive wśród turystów w trakcie planowania wakacji 2025

Podróżujący poprzez agencje turystyczne nie zwlekają z planowaniem letnich wyjazdów 2025, rezerwując pakiety wakacyjne za tę samą cenę co rok temu. Jest to jednak powiązane z imponującą ilością rezerwacji, które wzrosły o 30% w porównaniu do poprzedniego okresu. Zwraca uwagę fakt, że jedno na trzy miejsca jest już zarezerwowane dla dzieci, co wskazuje na atrakcyjność ofert skierowanych do rodzin. Co więcej, ogromna większość podróżników, czyli aż 85%, decyduje się na formułę „wszystko w cenie”.

Pomimo pojawienia się dwóch nowych, dominujących graczy na rynku turystycznym w Polsce – Anex i Join Up – rynek nie doświadczył antycypowanej „wojny cenowej”. W rzeczywistości, ceny pakietów wakacyjnych utrzymują się na stabilnym poziomie. Wzmocnienie złotówki względem euro i dolara, stałe ceny paliwa lotniczego oraz wzrost średnich zarobków o 14% w pierwszym kwartale 2024 (w stosunku do tego samego okresu w roku 2023) potwierdzają atrakcyjność oferty All Inclusive wśród turystów. Średni koszt takiego wyjazdu, który obejmuje przelot i nocleg w dobrej jakości hotelu, wynosi nieco mniej niż 3300 zł.

Najpopularniejszym celem podróży drugi rok z rzędu jest Turcja. Na lato 2024 (rezerwacje od 1 czerwca do 30 września) prawie jedna trzecia klientów agencji turystycznych planuje tam jechać. Ceny wycieczek do tego kraju zwiększyły się średnio o nieco mniej niż 100 zł. Zaraz za Turcją, na drugim i trzecim miejscu pod względem popularności, znajdują się Grecja (19% rezerwacji) oraz Egipt (11% rezerwacji), gdzie średni koszt wakacji spadł o około 400 zł. Bułgaria i Tunezja są czwartym i piątym najpopularniejszym miejscem docelowym, z odrobinę ponad 8% wszystkich rezerwacji.

Okres szczytowy sezonu letniego, który obejmuje lipiec i sierpień, wiąże się ze zwiększeniem cen wycieczek o średnio 200 zł w porównaniu do całego sezonu letniego. Niemniej jednak, około 85% turystów nadal decyduje się na pakiet All Inclusive. Co trzecia osoba korzystająca z ofert biur podróży to dziecko, co podkreśla tendencję rodziców do wyboru pełnej formuły wyżywienia, umożliwiającej kontrolowanie dodatkowych kosztów.